جنجال ها پس از اجرای برنامه ای از صدا و سیمای ایران مبنی بر ادعای کذب به دست آوردن بینایی با عمل سلول های بنیادی: Controversy after the broadcast of a program on Iran Radio and Television based on false claims of obtaining vision by stem cell surgery

روزهای پایانی سال 1400 برنامه ای تحت عنوان عصر جدید با تهیه کنندگی احسان علیخانی و اجرای خودش روی آنتن زنده ی صدا و سیمای ایران رفت. در این برنامه دختری نابینا به همراه مادرش مهمانان ویژه ی برنامه بودند. این دختر جوان ادعا کرد که از بدو تولد به صورت کامل نابینا بوده و چند ماه پیش در بیمارستان دکتر خدادوست شیراز با عمل جراحی سلول های بنیادی بینایی خود را باز یافته است .
پس از این برنامه گمانه زنی های فراوانی آغاز شد.
امیدواری تازه ای در دل بسیاری از نابینایان در روستا ها و شهر های مختلف ایجاد شد. بسیاری پنداشتند که به زودی بینایی خود را به دست خواهند آورد و شرایط بسیار عجیبی در این حیطه ایجاد شد.
اعتماد همه جلب شده بود, از صدا و سیما به صورت رسمی این خبر اعلام شده بود. بارقه های امید شعله می کشید و خیلی ها آماده ی سفر به شیراز شدند.
و سر انجام طبق جستجو های گسترده ای که توسط فعالان حوزه ی نابینایان و معلولان و همچنین جامعه پزشکی انجام شد, مشخص شد که این ادعا کاملا کذب بوده , و این خانم از ابتدای تولد اندکی بینایی داشته است و عمل سلول های بنیادی در مورد چشم , در هیچ کجای دنیا انجام نمی شود.
در این زمینه صحبت های امیر سرمدی مدیر مسوول ماهنامه ی مانا را با حجم 5 مگابایت می شنویم.
همینطور صحبت های اشکان آذر ماسوله تهیه کننده و مجری برنامه ی رادیویی 6 نقطه را نیز با حجم 7 مگابایت میشنویم

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *